Badalona, 6 d’abril de 2021

ON PODEM ANAR?     (2ª edició)

Això és el que us oferim.

Una mica de ressaca d’aquestes petites sí que en queda, però el proper cap de setmana la programació dels teatres públics ens apropa dos bons espectacles, encara que un sigui de teatre familiar. Tots dos tenen qualitat suficient  perquè els aficionats al teatre els vagin a veure. 

Un dels muntatges més originals i brillants de la temporada teatral, La infanticida, el clàssic de Caterina Albert (Víctor Català) en format d’òpera electrònica, es presentarà a la sala Enric Borràs del Teatre Margarida Xirgu (antic Teatre Principal), el divendres 9 d’abril, a les vuit de vespre. El gran repte escènic d’una adaptació d’aquesta magnitud només podia assolir-se reunint un equip de luxe: la compositora Clara Peya, el dramaturg Marc Rosich i el director Marc Angelet. Tots tres acompanyen Neus Pàmies en un trajecte tràgic per narrar en forma de monòleg musical el capítol més dur i cruel de la vida de la Lena.  La infanticida parla d’una dona que intenta trobar una escletxa de llum en un món fosc i desolador.

Dissabte  10 d’abril, a dos quarts de set de la tarda, l’Orfeó Badalon, l’Ateneu,  oferirà a l’Espai Tolrà, l’actuació de L’Obac Ensemble , una formació mixta amb músics de l’OBC i la Banda Municipal de Barcelona, essent un dels pocs ensembles camerístics que barregen corda i vent. L’Obac presenta un collage d’obres en que aquesta recerca del color, la sonoritat i el virtuosisme estan molt presents. Un repertori que mostra l’eclecticisme d’una època. La Fantasia és una peça instrumental en què la improvisació i la imaginació del compositor s’anteposen a estils i formes convencionals, permetent una major expressivitat musical. El terme fantasia d’òpera el van utilitzar Liszt i altres compositors aplicat a peces virtuosístiques basades en temes procedents d’una òpera, un exemple és la Fantasia sobre La Traviata de Giuseppe Verdi

 

Mala Idea és una companyia teatral de creació col·lectiva que neix al voltant d’un projecte final de quatre estudiants del postgrau de creació teatral en El Timbal Centre de Formació i Creació Escènica. Son actors i creadors que aposten per la creació col·lectiva. Perquè, com ells diuen, creant, creixem com a actors, i és actuant que som capaços de crear.

Durant els darrers mesos la companyia ha estat acollida per l’Orfeó Badaloní, l’Ateneu dins del seu projecte de Residències escèniques i aquest diumenge 11 d’abril, representaran a  l’Espai Tolrà, Hotel Saphir, on res del que brilla es or

Hotel Saphir és una comèdia eixelebrada i plena d’equívocs, on vuit personatges, interpretats per quatre actors, se les emporten per a aconseguir allò que més volen. Siguin benvinguts a l’Hotel Saphir, on res del que brilla és or!

 

No és broma!  Diumenge 11 d’abril, a les sis de la tarda, valdrà molt la pena anar al Teatre Blas Infante, a veure Gnoma, una obra recomanada a partir de tres anys, la qual va ser premi al millor espectacle al Festival Internacional de Titelles Festitíteres, el 2019, alhora que resulta també molt interessant per la seva realització. La gnoma Gwendolyn i la seva amiga, ocell Matilda construeixen una casa per viure-hi juntes. Estan molt il·lusionades, però a poc a poc s’adonen que la convivència no és tan senzilla. Un dia, la Gwendolyn rep una invitació per anar a celebrar l’aniversari de la seva germana. Un contratemps pel camí farà canviar la relació amb la Matilda. Gnoma és un espectacle de titelles sobre el repte de la convivència i l’amistat, les diferències i l’acceptació dels altres, amb una mirada a una estructura familiar diferent. L’espectacle està basat en un guió d’Emília Esteban Langstaff i d’Eduard Blanch Barbany, amb manipulació i construcció de titelles a càrrec  d’Emília Esteban Langstaff i música de Lisa Bause.

AMICS DEL TEATRE ZORRILLA.

Jaume Arqué i Ferrer.