ON PODEM ANAR? (2ª edició)

Badalona, 6 d’abril de 2021

ON PODEM ANAR?     (2ª edició)

Això és el que us oferim.

Una mica de ressaca d’aquestes petites sí que en queda, però el proper cap de setmana la programació dels teatres públics ens apropa dos bons espectacles, encara que un sigui de teatre familiar. Tots dos tenen qualitat suficient  perquè els aficionats al teatre els vagin a veure. 

Un dels muntatges més originals i brillants de la temporada teatral, La infanticida, el clàssic de Caterina Albert (Víctor Català) en format d’òpera electrònica, es presentarà a la sala Enric Borràs del Teatre Margarida Xirgu (antic Teatre Principal), el divendres 9 d’abril, a les vuit de vespre. El gran repte escènic d’una adaptació d’aquesta magnitud només podia assolir-se reunint un equip de luxe: la compositora Clara Peya, el dramaturg Marc Rosich i el director Marc Angelet. Tots tres acompanyen Neus Pàmies en un trajecte tràgic per narrar en forma de monòleg musical el capítol més dur i cruel de la vida de la Lena.  La infanticida parla d’una dona que intenta trobar una escletxa de llum en un món fosc i desolador.

Dissabte  10 d’abril, a dos quarts de set de la tarda, l’Orfeó Badalon, l’Ateneu,  oferirà a l’Espai Tolrà, l’actuació de L’Obac Ensemble , una formació mixta amb músics de l’OBC i la Banda Municipal de Barcelona, essent un dels pocs ensembles camerístics que barregen corda i vent. L’Obac presenta un collage d’obres en que aquesta recerca del color, la sonoritat i el virtuosisme estan molt presents. Un repertori que mostra l’eclecticisme d’una època. La Fantasia és una peça instrumental en què la improvisació i la imaginació del compositor s’anteposen a estils i formes convencionals, permetent una major expressivitat musical. El terme fantasia d’òpera el van utilitzar Liszt i altres compositors aplicat a peces virtuosístiques basades en temes procedents d’una òpera, un exemple és la Fantasia sobre La Traviata de Giuseppe Verdi

 

Mala Idea és una companyia teatral de creació col·lectiva que neix al voltant d’un projecte final de quatre estudiants del postgrau de creació teatral en El Timbal Centre de Formació i Creació Escènica. Son actors i creadors que aposten per la creació col·lectiva. Perquè, com ells diuen, creant, creixem com a actors, i és actuant que som capaços de crear.

Durant els darrers mesos la companyia ha estat acollida per l’Orfeó Badaloní, l’Ateneu dins del seu projecte de Residències escèniques i aquest diumenge 11 d’abril, representaran a  l’Espai Tolrà, Hotel Saphir, on res del que brilla es or

Hotel Saphir és una comèdia eixelebrada i plena d’equívocs, on vuit personatges, interpretats per quatre actors, se les emporten per a aconseguir allò que més volen. Siguin benvinguts a l’Hotel Saphir, on res del que brilla és or!

 

No és broma!  Diumenge 11 d’abril, a les sis de la tarda, valdrà molt la pena anar al Teatre Blas Infante, a veure Gnoma, una obra recomanada a partir de tres anys, la qual va ser premi al millor espectacle al Festival Internacional de Titelles Festitíteres, el 2019, alhora que resulta també molt interessant per la seva realització. La gnoma Gwendolyn i la seva amiga, ocell Matilda construeixen una casa per viure-hi juntes. Estan molt il·lusionades, però a poc a poc s’adonen que la convivència no és tan senzilla. Un dia, la Gwendolyn rep una invitació per anar a celebrar l’aniversari de la seva germana. Un contratemps pel camí farà canviar la relació amb la Matilda. Gnoma és un espectacle de titelles sobre el repte de la convivència i l’amistat, les diferències i l’acceptació dels altres, amb una mirada a una estructura familiar diferent. L’espectacle està basat en un guió d’Emília Esteban Langstaff i d’Eduard Blanch Barbany, amb manipulació i construcció de titelles a càrrec  d’Emília Esteban Langstaff i música de Lisa Bause.

AMICS DEL TEATRE ZORRILLA.

Jaume Arqué i Ferrer.

 

ON PODEM ANAR?

Badalona, 6 d’abril de 2021

ON PODEM ANAR?

Això és el que us oferim.

Una mica de ressaca d’aquestes petites sí que en queda, però el proper cap de setmana la programació dels teatres públics ens apropa dos bons espectacles, encara que un sigui de teatre familiar. Tots dos tenen qualitat suficient  perquè els aficionats al teatre els vagin a veure. 

Un dels muntatges més originals i brillants de la temporada teatral, La infanticida, el clàssic de Caterina Albert (Víctor Català) en format d’òpera electrònica, es presentarà a la sala Enric Borràs del Teatre Margarida Xirgu (antic Teatre Principal), el divendres 9 d’abril, a les vuit de vespre. El gran repte escènic d’una adaptació d’aquesta magnitud només podia assolir-se reunint un equip de luxe: la compositora Clara Peya, el dramaturg Marc Rosich i el director Marc Angelet. Tots tres acompanyen Neus Pàmies en un trajecte tràgic per narrar en forma de monòleg musical el capítol més dur i cruel de la vida de la Lena.  La infanticida parla d’una dona que intenta trobar una escletxa de llum en un món fosc i desolador.

No és broma!  Diumenge 11 d’abril, a les sis de la tarda, valdrà molt la pena anar al Teatre Blas Infante, a veure Gnoma, una obra recomanada a partir de tres anys, la qual va ser premi al millor espectacle al Festival Internacional de Titelles Festitíteres, el 2019, alhora que resulta també molt interessant per la seva realització. La gnoma Gwendolyn i la seva amiga, ocell Matilda construeixen una casa per viure-hi juntes. Estan molt il·lusionades, però a poc a poc s’adonen que la convivència no és tan senzilla. Un dia, la Gwendolyn rep una invitació per anar a celebrar l’aniversari de la seva germana. Un contratemps pel camí farà canviar la relació amb la Matilda. Gnoma és un espectacle de titelles sobre el repte de la convivència i l’amistat, les diferències i l’acceptació dels altres, amb una mirada a una estructura familiar diferent. L’espectacle està basat en un guió d’Emília Esteban Langstaff i d’Eduard Blanch Barbany, amb manipulació i construcció de titelles a càrrec  d’Emília Esteban Langstaff i música de Lisa Bause.

AMICS DEL TEATRE ZORRILLA.

Jaume Arqué i Ferrer.

ON PODEM ANAR?

Badalona, 30 de març de 2021
ON PODEM ANAR?
Això és el que us oferim.

MISSATGE INTERNACIONAL DEL DIA MUNDIAL DEL TEATRE 2021
Missatge del Dia Mundial del Teatre, escrit per HELEN MIRREN (Regne Unit)
L’Institut Internacional del Teatre (International Theatre Institute ITI) ha donat a conèixer el Missatge del Dia Mundial del Teatre corresponent al 2021.  Us el compartim:

“Aquest ha estat un temps ben difícil per a la representació en viu i molts artistes, tècnics i artesans han patit dificultats en una professió ja carregada d’inseguretat.
Potser aquesta inseguretat sempre present els ha fet més capaços de sobreviure aquesta pandèmia amb enginy i valor.
La seua imaginació s’ha traduït, en aquestes circumstàncies noves, en maneres creatives, divertides i emotives de comunicar, gràcies en gran manera a Internet, per descomptat.
L’ésser humà ha contat històries als seus congèneres des que habita el planeta. La bella cultura del teatre viurà mentre romanguem ací.
L’anhel creatiu d’escriptors, dissenyadors, ballarins, actors, músics, directors mai s’ofegarà i en el futur immediat florirà de nou amb energia renovada i una comprensió nova del món que tots compartim.
No puc esperar!”

Ja tenim aquí la Setmana Santa, i no hem trobat res programat a la nostra ciutat.
Ho sigui si algú té ganes d’anar al teatre, haurà de buscar a Internet o bé comprar el diari i llegir la cartellera de la ciutat comtal.
Pel que fa a concerts n’hem trobat un amb motiu de la Setmana Santa, la Comunitat dels Pares Carmelites celebrarà un concert el Dissabte Sant, a les sis de la tarda el Concert de Setmana Santa en el qual s’interpretarà música de Bach, Haendel, Haydn, Vivaldi i altres, amb l’actuació de la Capella de Música de l’Orfeó Badaloní, amb la intervenció de Mariya Meinychyn (mezzo), Olga Mensenin Artèmieva (cello), amb la direcció de Jordi Sánchez-Caroz.

Respecte al DIA MUNDIAL DEL TEATRE i LES GUINEUETES
Aquest dissabte tot el món va celebrar el DIA MUNDIAL DEL TEATRE i nosaltres AMICS DEL TEATRE ZORRILLA, fa vint-i-dos anys que dia més, dia menys, celebrem la Nit de les Guineuetes, festa que l’any passat ens vam veure obligats a celebrar-la el mes de desembre en un acte gairebé íntim a l’escenari del nostre teatre ensenya. Cosa que a l’hora d’escollir una data vam creure oportú allunar-nos de la data del passat desembre, per lo tant la festa la celebrarem a finals de temporada, el dia 30 de maig. Ben aviat farem públiques quins seran els destinataris de les Guineuetes que atorgarem.

AMICS DEL TEATRE ZORRILLA
Jaume Arqué i Ferrer

 

ON PODEM ANAR?

Badalona, 23 de març de 2021

ON PODEM ANAR?

Això és el que us oferim.

JA ES POT SABER QUINA ÉS LA MILLOR OBRA QUE VAM VEURE L’ANY PASSAT. Es pot votar al Teatre Zorrilla, utilitzant el codi QR que trobareu al vestíbul, a la web d’Amics del Teatre Zorrilla  (http //www.escena.cat), o bé directament al formulari http //forms.gle/AppfCKBsYaH7Pdg07 

VOTEU, SI US PLAU!

El conjunt Violons, format per Cristina Segura (veu), Oleguer Aymamí (violó tenor i baix), Lluís Heras (violó tenor i baix) i Jordi Reguant (clavecí), dijous 25, a les set de la tarda, a l’església de Santa Maria, interpretaran un concert molt original on escoltarem la veu solista acompanyada d’uns instruments de la família de corda que es van utilitzar en el barroc europeu i hispànic. Es tracta dels violons tenor i baix.  S’interpretaran obres de Tomás Cavallería (s.XVIII), Antonio Maria Bononcini, Johan Sebastiab Bach, Antonio Vandini i Juan Francés de Iribarren, (dins del context de Pasqua i de la Setmana Santa), de les quals són  desconegudes. És un privilegi poder fer aquest concert a l’església de Santa Maria i  poder gaudir del marc i de l’acústica.

Torna Ferran Compte i dijous 25 de març, a l’Espai Marina de l’Orfeó Badaloní, a les set de la tarda. Parlarà d’Otello, la penúltima òpera de Giusepe Verdi, de la qual ens desvelarà els secrets i misteris. Amb aquesta òpera, Verdi va tancar un llarg parèntesi de quinze anys que havia fet en la seva trajectòria operística. De tot el seu repertori, aquesta obra és la de major intensitat dramàtica, ambició musical i exigència vocal, i ha passat a la història com un exemple de la recerca permanent de la innovació que fa un creador ja consagrat, doncs Verdi ja tenia setanta-quatre anys quan la va estrenar.  Otello, bassada en el drama de William Shakespeare, en què es relaten el drama amorós entre Otello, Desdémona, Iago, Roderigo i Cassio, es va estrenar el 5 de febrer de 1887 al teatre Scala de Milà i al Liceu, el 19 de novembre de 1890. Al teatre barceloní s’ha representat 165 vegades i l’última va ser el 7 de febrer de 2016.   

La gent de l’Associació Pont del Petroli.Poesia, divendres 26 de març, a les set de la tarda, al Museu de Badalona, presentarà el llibre  Puccini o la melodia perpètua, d’Antoni Gual,  amb Lidia Herédia i Enric Juliana. Giacomo Puccini és el protagonista d’aquesta novel·la en què es barregen fets reals de la vida del compositor amb personatges de ficció. Un passeig vibrant per un decorat d’època que gira al voltant de la figura fascinant, singular, torturada i sovint desconeguda del gran mestre d’òpera.

Omple d’orgull que Aziza Brahim,  la veu del Sàhara Occidental més influent de la seva generació hagi triat el Blues & Ritmes, on ja va protagonitzar un impactant concert l’any 2016,  per estrenar, finalment, el seu nou disc, Sahari, un recull de cançons sobre l’exili i l’enyor del poble sahrauí. Actuarà al Teatre Zorrilla, divendres 26 de març, a les vuit del vespre, i actuarà acompanyada de Guillem Aguilar (baix), Ignasi Cussó (guitarra elèctrica) i Nico Roca (bateria i percussió).  Nascuda als campaments de refugiats de Tinduf (Algèria) i establerta a Catalunya des de fa més de vint anys, Aziza Brahim ha actuat en escenaris de gran prestigi de França, Alemanya o el Regne Unit i és una de les més fermes representats artístiques dels anhels del poble sahrauí.

Dissabte 27 de març, a l’Espai Tolrà de l’Orfeó Badaloní, a les set de la tarda, primera sessió del Cicle de Monòlegs DIMONI COMEDY, un espai de  en clau d’humor irreverent, fresc i espontani amb un clar i únic objectiu: fer-nos petar de riure!. Per aquesta primera sessió és comptarà amb la participació de dos còmics de gran popularitat i veterans de molts escenaris d’arreu del país com són Neus MOTOS) i  Sergio PICÓN.  L’espectacle serà presentat i conduït per l’humorista Pep ALEJANDRO

Dissabte 27 de març, DIA MUNDIAL DEL TEATRE, a les vuit del vespre, a la sala Enric Borràs, del Teatre Margarida Xirgu (antic Teatre Principa), és representarà el text de Laura Martel, Winipeg, sota la direcció de Norbert Martínez i interpretat per: Laia Alberch, Laura Maria Gonzàlez, Martí Salat i Edu Tudela. Es tracte d’una història lamentablement silenciada que el muntatge teatral Winnipeg ha volgut recuperar. Tot un cant a la llibertat i a l’esperança que dona veu, des d’una mirada actual, a la història de tots els exiliats i exiliades anomenats els fills de Neruda, tal com ells mateixos es feien dir. Recuperem, així, un moment clau de la nostra història recent que sembla haver quedat onejant, perdut, en la fràgil memòria espanyola.Winnipeg, va ser el nom del vaixell francès que l’any 1939 llogat pel poeta i cònsol xilè Pablo Neruda, va aconseguir transportar 2.500 exiliats republicans que des del final de la Guerra Civil espanyola sobrevivien en camps de refugiats a la veïna França fins a l’altra banda de l’Atlàntic, a Xile, per exercir el seu dret d’asil. Hi haurà un col·loqui amb la companyia una vegada acabi la representació.

 

La Colla Badalonina de la Moixiganga celebra enguany el seu 30è aniversari. El primer dels actes previstos per commemorar aquesta efemèride, serà  diumenge 28 de març, a les sis de la tarda, a l’Església de Santa Maria, titulat Les músiques de la Moixiganga, basat en la        presentació del CD Músiques de la Moixigang, un disc compacte que recull les principals melodies i cançons vinculades a la tradicional moixiganga.

Part del repertori inclòs al CD es podrà escoltar en viu durant l’acte, gràcies a la participació del cor Capella de Música de Badalona la formació musical La Bossa Verda, el grup de batucada O’Barullo. També hi participaran els i les solistes Laura Garcia (soprano), Nadia Ruseva  (contralt), Marçal Subiràs (tenor) i Jordi Sánchez (baix), el cantautor Manuel Fernández i el guitarrista Jorge Herèdia.   Al CD hi ha composicions dels músics Àngel VALLVERDÚ, Ricard MOLINA, Quim BOIX, Emmanuel NIUBÓ, Marc SAMBOLA i Lluís PLATERO, que són interpretades per músics i formacions musicals badalonines.
 
   AMICS DEL TEATRE ZORRILLA

ON PODEM ANAR?

Badalona, 16 de març de 2021

ON PODEM ANAR?

Això és el que us oferim…

JA ES POT SABER QUINA ÉS LA MILLOR OBRA QUE VAM VEURE L’ANY PASSAT. Es pot votar al Teatre Zorrilla, utilitzant el codi QR que trobareu al vestíbul, a la web d’Amics del Teatre Zorrilla  (http //www.escena.cat), o bé directament al formulari http //forms.gle/AppfCKBsYaH7Pdg07 

VOTEU, SI US PLAU!

 Plis plas plec és un divertiment musical amb paper plegat a càrrec de l’ESMUC Plec Trio, un grup format format per Joan Sallas (direcció, plegador i papiroflèxia), Magali Datzira (contrabaix i veu) i Iscle Datzira (saxo).  S’hi fusionen  creació, diversió i il·lusió prenent com a font d’inspiració la sala de les diversions del Museu. Aquest espai, remodelat recentment , acull les col·leccions relacionades amb la diversió i l’oci del segle XIX i principis del XX. El paper hi és present en innombrables formes i en objectes de joguina, com ara teatres de paper, retallables, cromos, cases de nines, jocs imprèsos i un llarg etcètera.
Ens conviden, dijous, 18 de març, a les vuit del vespre, a l’Auditori del Conservatori, a  participar d’un espectacle musical amb el paper plegat com a protagonista; des de l’anomenat troublewit -l’art d’explicar històries a través de la màgia del plec transformador-, al llenguatge del plec en objectes com el ventall, per acabar finalment descobrint les famílies instrumentals a través de l’eco del plegatge

Divendres 19, a les vuit del vespre, al Teatre Zorrilla, inici del BLUES & RITMES BADALONA 2021, amb la presència del blues britànic amb pedigrí IAN SIEGAL. Ell és un dels bluesman britànics més aclamats de les últimes dècades. Una revista, Classic Rock, no ha vacil·lat a l’hora de qualificar-lo de “tresor nacional”. Ian Siegal, nascut a Portsmouth però amb un ADN propi del Mississippí, obre per fi un nou Blues & Ritmes acte que serà el seu primer concert a Catalunya des de fa  molts anys. Siegal té  un estil amb la guitarra que és pura emoció i una banda foguejada en mil aventures, capaç de fer tremolar cadascuna de les butaques del Zorrilla. L’acompanyaran Rafael Schwiddessen (bateria), Danny van t’Hoff (baix) i Dusty Ciggaar (guitarra i veus).

Andrés Rodríguez (tenor),  Esther de Santos (soprano) i Guillermo Torres (piano) dissabte 20 de març, a dos quarts de set de la tarda, a l’Espai Tolrà de l’Orfeó,  seran els intèrprets d’un concert que porta per títol  A banda i  banda de l’atlàntic, un concert que sap trobar nexes d´unió entre el repertori popular espanyol i la cançó popular llatinoamericana. S’hi podrà gaudir de compositors espanyols com Joaquín Rodrigo i Joaquin Turina, com de compositors de Centreamèrica com Blas Galindo , Manuel M. Ponce o Carlos Gustavino.

 

 

 

 

La vigatana JOANA SERRAT, acompanyada per la banda The Great Canyoners, formada per Vidal Soler (guitarra elèctrica i cors), Bernat Sánchez (guitarra elèctrica i cors), Miguel P. Kersley (pedal steel), Rubén Alcazar (baix) i Toni Serrat (bateria), ha triat els Blues & Ritmes per a l’estrena absoluta del seu esperadíssim cinquè disc; Hardcore from the Heart,  un viatge emocional, dolorós i commovedor que la reafirma com un dels grans talents de la música del nostre país. La presència de Joana Serrat el dissabte 20, a les vuit del vespre, al Zorrilla, assegura una màgica vetllada que de ben segur costarà d’oblidar.

El Círcol, diumenge 21 de març, a les sis de la tarda, presenta Impro Side Story, un espectacle efímer realitzat per actors i actrius de musical que presenta una visió diferent a qué «el món de l’impro» ens té acostumats. Les bogeries de l’impro estan servides però si les ruixem amb música i la vam improvisar amb canvis inusuals de claus musicals; el riure està servit. Una caòtica i divertida funció d’aquesta bogeria musical. Els culpables, Rai Borrell i Roger Julià que presenten una companyia «variable» en què diferents personalitats reconegudes de teatre musical es llancen al buit per iniciar una funció que saben començar però no com acabar. Bé, segur que acaba amb una cançó; això sí.

 La irrupció, fa poc més d’una dècada, d’aquest gentleman del nord de Michigan format musicalment en el gresol de cultures que sempre ha estat Nova Orleans, ha significat un plus de classe i distinció per a les músiques nord-americanes d’arrel. Diumenge 21 de març, a les set de la tarda, al Teatre Zorrilla, en una nova sessió del Blues & Ritmes, gaudirem d’un cantant i guitarrista d’aquells que ja no queden. Es tracta de LUKE WINSLOW – KING que, a Badalona, actuarà en companyia del virtuosíssim guitarrista italià ROBERTO LUTI, vell còmplice dels seus temps a Nova Orleans. Ens espera una vetllada plena de classe i bon gust.

Dilluns 22 de marc, a les vuit del vespre al cicle Per fi és Dilluns!, tornaran a la palestra alumnes  de l’Escola de Música Moderna de Barcelona (EMMB). Formats en combos protagonitzaran un concert que serà força celebrat pels seus companys i, per descomptat per les seves famílies.

AMICS DEL TEATRE ZORRILLA.

Jaume Arqué i Ferrer     

ON PODEM ANAR?

Badalona,  9 de març de 2021

ON PODEM ANAR?

Això és el que us oferim…

JA ES POT SABER QUINA ÉS LA MILLOR OBRA QUE VAM VEURE L’ANY PASSAT O LA QUE  ENS VA AGRADAR MÉS. Es pot votar al Teatre Zorrilla, utilitzant el codi QR que trobareu al vestíbul, a la web d’Amics del Teatre Zorrilla  (http: //www.escena.cat), o bé directament al formulari http://forms.gle/AppfCKBsYaH7Pdg07 

VOTEU SI US PLAU!

Encara que potser no arriba a temps per assistir-hi el fet és força interessant. Dilluns 8, a les vuit del vespre,  hi haurà  cinema a l’EMMB, amb la projecció d’una de les millors comèdies de la història del cinema: Sherlock Jr. [1924] de Buster Keaton, amb música original del professor de l’EMMB, Joan Aymerich, que la interpretarà en directe. Sherlock al piano!, és un espectacle per a tots els públics en homenatge al gran “Cara de pal”, l’actor que tenia prohibit riure per contracte.

De manera excepcional el proper dijous 11 de març l’Espai Betúlia, amb dos passis, (a dos quarts de set i a les vuit),  acollirà un espectacle de la Quinzena de la Dansa Metropolitana.

L’espectacle és UNRAVEL, del ballarí Àngel Duran. Inspirat en la figura de l’obrer tèxtil i a partir dels testimonis dels treballadors de les filatures, UNRAVEL qüestiona la dicotomia entre modernització i deshumanització, entre l’automatisme de les accions i el comportament humà. En aquesta peça s’exposa la fragilitat humana desteixint la memòria col·lectiva d’una generació, de la qual som hereus, com el fil perfectament trenat format per mil fibres de cotó.                         L’entrada és gratuïta però l’aforament és limitat per la qual cosa caldrà reservar entrada. A l’Espai Betúlia no es reservaran entrades, cal fer-ho obligatòriament a l’Agenda Cultural de l’Ajuntament de Badalona

 

 INVICTE  BELLATE     La cançó al llarg del temps barroc, un concert, que tindrà lloc dijous 11 de març, a les vuit del vespre, a l’auditori del Conservatori, és una mostra dels nous estils que es van desenvolupar a diferents parts d’Europa en als segles XVI i XVII (Canzoni, Airs de Cour i Tonos Humanos). La música es va començar a posar al servei del text i en van subratllar el significat i els seus afectes. És una música excepcional que va implicar una nova percepció per part del públic a l’hora de ser escoltada. La cantant Eulàlia Fantova i el clavecinista Jordi Reguant, intèrprets reconeguts internacionalment, ens proposen un programa molt variat i que de ben segur us impactarà, interpretaran: Claudio Monteverdi (1567-1643);  Saint Lambert. (…1700…);  François le Fegueux (…1617…);  Juan Hidalgo (1614-1685); el manuscrit Contarini de Tonos Humanos i Juan Hidalgo.

Divendres 12 de març, a dos quarts de set del vespre, a l’Espai Tolrà de l’Orfeó. Conferència a càrrec de la musicòloga Victòria Palma, que forma part de l’equip de Catalunya música i és l’autora del llibre Femení i singulars. Històries de dones i música.  Lina Llubera. Aquest es el  pseudònim de Carolina Codina Nemisskaia (1897 – 1989), que fou una soprano d’origen espanyol, i amb ascendència badalonina, amb una de les trajectòries musicals més accidentades del segle vint i protagonista d’una vida que sembla sortida d’una novel·la russa.  Filla del cantant català Joan Codina i Llubera i de la polonesa Olga Nemísskaia , Lina va casar-se amb el popular compositor rus Sergey Prokófiev , fet que li va comportar els episodis més dolços i feliços de la seva vida però també les més grans penúries i angoixes. La vida de la soprano va transcórrer entre canvis de residències en diversos països i continents, fruit de la carrera musical del seu marit, passant dels cercles més selectes i distingits del moviment artístic d’aquella època, fins a ser condemnada a treballs forçats en un camp de concentració de Mordòvia per acusacions relacionades amb l’espionatge.  Abans de morir va venir a buscar les seves  arrels. Sabeu a quina ciutat les va trobar?  Victòria Palma, ens ho explica.

 La Cia. de la Industrial Teatrera torna a la sala Enric Borràs del Teatre Margarida Xirgu (antic Teatre Principal) per oferir-nos un cop més una situació única, inigualable,  poder assistir a un moment màgic. L’espectacle que es representarà el divendres 12 de març, a les set de la tarda, porta el títol d’Herència, és un espectacle en clau de clown per reflexionar sobre el món que ens ha deixat i el món que volem deixar. Dos personatges en un abocador d’escombraries un viatge tendre i divertit per transformar la nostra herència. Creat, dirigit i interpretat per Mamen Olías i Jaume Navarro, amb direcció de Jordi Puntí.

 Dissabte 13 de març, a la sis de la tarda,  al Museu de Badalona, tindrà lloc un acte que consta de la inauguració de l’exposició itinerant del 70è aniversari de l’Esbart Sant Jordi, editada pel Museu de Badalona i amb textos de Jordi ALBALADEJO, que porta per títol  EL FUTUR DELS ESBARTS I L’ESBART DEL FUTUR.
A les 18’30 hores començara eñ col-loqui amb els participants següents: Pere SEDA (Esbart Maragall), Anna BASTIDA (Andança – Esbart Sant Cugat) i Àlvar BORRELL (Esbart d’Olot). Serà moderat per Eva Maria Campabadal, de l’Esbart Ciutat Comtal.
 

El dissabte 13 de març, a les vuit del vespre, arribarà al Teatre Blas Infante una de les noves estrelles del flamenc. Es tracta del badaloní Miguel Fernández Ribas, El Yiyo. el joveníssim bailaor , que alguns comparen ja amb Joaquin Cortés, ens oferirà la seva visió personal del gènere amb passió, sensibilitat i carisma. El balladors  que seran els protagonistes de l’espectacle El Yiyo & su troupe, seran Miguel Fernández Ribas (El Yiyo), Ricareu Fernández Ribas (Tete), Sebastián Fernàndez Ribas (Chino), María José González Bravo i Marina González Ortiz.

Llums, danses i colors ompliran la sala Enric Borràs del Teatre Margarida Xirgu (antic Teatre Principal), diumenge 14, a les sis de la tarda, per endinsar-nos en un viatge sensorial on músiques i projeccions ens duran de la mà per visitar un univers fascinant i sorprenent, de Geometria,  un món abstracte de formes geomètriques que travessaran l’escenari fins a arribar al pati de butaques.  El nou espectacle de la companyia de dansa Roseland Musical se’ns presenta com una gran experiència, una barreja irresistible de dansa i tecnologia. Hi actuaran els  ballarins;  Aina Lanas, Arias Fernández i Anna Segrera:  la direcció artística és a càrrec  de Marta Almirall; de la coreografia, s’encarreguen Anna Planas, Aina Lanas i Arias Fernández.

Per primera vegada i dins el Cicle Per fi és Dilluns!, dilluns 15 de març, a les vuit del vespre, teatre a l’EMMB! Una lectura teatral de Llibert Unplugged,  l’extraordinària obra de la badalonina Gemma Brió, que junt amb les companyes de la Cia. Les Llibertàries, Tàtels Pérez i Mürfila, on la música  té un paper central de la mà de Mürfila. Un text valent i commovedor, que recull les contradiccions ètiques de la mateixa existència i aconsegueix donar forma a un dolor tan gran com és el de la mort d’un fill. Entre la tragèdia i sorprenentment també l’humor, Llibert Unplugged és sobretot un cant a la vida, carregat d’ironia, emoció i música,  sota la direcció de Norbert Martínez

AMICS DEL TEATRE ZORRILLA

Jaume Arqué i Ferrer

ON PODEM ANAR?

Badalona, 1 de març de 2021

ON PODEM ANAR?

Això és el que oferim.

JA ES POT SABER QUINA ÉS LA MILLOR OBRA QUE VAM VEURE L’ANY PASSAT O LA QUE  ENS VA AGRADAR MÉS. Es pot votar al Teatre Zorrilla, utilitzant el codi QR que trobareu al vestíbul, a la web d’Amics del Teatre Zorrilla: (http; //www.escena.cat), o bé directament al formulari  http//forms.gle/AppfCKBsYaH7Pdg07 

VOTEU, SI US PLAU!

 El dimecres  3 de març, a les set de la tarda, a l’escenari del Teatre Zorrilla (entrada pel carrer de Sant Miquel), els Amics del Teatre Zorrilla, iniciaran el II Cicle de Teatre A Cau d’Orella, després que l’any 2004 deixéssim d’organitzar-lo per fer altres activitats. En aquest cicle pretenem llegir textos, la majoria inèdits, participants del concurs Premi de Teatre Breu Inicia’t, avui Premi de Teatre Breu Andreu Solsona, i classificats com a guanyadors o finalistes segons consta a les actes emeses pel jurat del premi. La primera obra que es llegirà dimecres 3 de març, serà MINOTAUREun text del badaloní Albert López Vivancos, participant al concurs de 2016. Estanis Aboal i l’autor seran les persones que llegiran l’obra.

 Dins el transcurs del cicle de concerts Ja és dijous!, aquest pròxim 4 de març, a les vuit del vespre, a l’auditori del Conservatori, hi haurà l’actuació del Quartet Calders, amb un concert que porta per títol Josep Soler en record a J. M. Llorens. El Quartet Calders es va fundar l’estiu de 2018 a Barcelona. Els integrants són Júlia Alvaro (violí), Alba Ramírez (violí), Àlex Rodriguez (viola) i Miquel Felip (violoncel), quatre joves músics apassionats per la música de cambra que s’agrupen amb l’objectiu d’explorar el vast repertori de la formació. Últimament han enregistrat escenes de l’obra Jesús de Natzaret i el Quartet de corda núm. 10 En aquesta obra es poden escoltar elements distintius de la música de Josep Soler amb l’ambigüitat harmònica del cromatisme de l’acord de Tristany de R. Wagner i que neix en memòria de mossèn Llorens, després del seu traspàs.

Míriam Iscla, Abel Folk, Marta Ossó i Francisco Cuéllar són els protagonistes d’Alguns dies d’ahir, el text de Jordi Casanovas que podrem veure divendres 5 de març, a les vuit del vespre, al Teatre Zorrilla, sota la direcció de Ferran Utzet. Els fets d’octubre de 2017 a Catalunya són part de la nostra història recent. Molt se n’ha parlat… Però se n’ha parlat prou? El text de Jordi Casanovas, autor de les punyents Jauria i Valenciana, ens introdueix a la cuina de la família Font que, mentre preparen l’entrepà o mentre sopen, intercanvien les seves impressions sobre els dies immediatament posteriors al primer d’octubre. Discuteixen sobre el que passa a fora, però, també, sobre el que els passa a dins. També nosaltres ens podrem afegir a aquesta conversa íntima, tan necessària abans que s’escrigui la història dels fets.

Dissabte 6 de març, a dos quarts de set de la tarda, a l’Espai Tolrà de l’Orfeó Badaloní, s’oferirà un concert amb el títol Els colors de la passióprotagonitzat per la mezzosoprano Arantzazu Garcia Oncina i la pianista Elke Sanjosé. Vetllada de contrastos entre la lírica més emotiva e Lorca i Guridi, i l’expressivitat i força de les àries de Donizetti, Haendel i Bizett. Un concert a veu i piano amb el que el duet musical ens farà vibrar i emocionar amb els colors de la passió.

 Un any més, el punt final del Festival de Màgia Li-Chang tindrà com a escenari el Teatre Blas Infante, amb la ja clàssica gala solidària, (diumenge 7 de març, a les sis de la tarda), en la qual es podrà gaudir d’una nova generació de mags que presentarà el mag Caru, un manresà que, amb el seu estil proper i elegant, ens portarà la il·lusió.

Pujarà a l’escenari el premi jove Li-Chang 2020, Roger Sala, que dins del Festival Màgicus de Barcelona, segur que seduirà el públic amb el seu número de manipulació clàssica modernitzada, Thiès’s danse.   

L’acompanyaran Doble A, una parella de mags que fusionen l’humor absurd, el teatre, la comèdia i la màgia per crear números únics i diferents.

També actuarà el mag Rovi, que porta des dels dotze anys voltant per Catalunya i fusionant la música amb la màgia.

I finalment es podrà veure el joveníssim mag Dídac, creador d’una màgia musical, plena de sorpreses i trucs inesperats.

Com cada any, la recaptació d’aquesta gala anirà destinada a Solidarà??? màgia.

 

AMICS DEL TEATRO ZORRILLA

Jaume Arqué i Ferrer

 

ON PODEM ANAR? (2)

  • Badalona 23 de febrer de 2021

    ON PODEM ANAR?

    N’estàvem assabentats, però volíem llegir el comunicat que l’Orfeó Badaloní, havia d’emetre i l’he rebut tot just ha estat enviada l’agenda d’aquest cap de setmana i donada la importància de l’acte el transmeten per si algú vol assistir-hi.

    Així doncs dissabte 27 de febrer, a les 18.30 hores, al Círcol Catòlic, l’Orfeó Badaloní, celebrarà l’acte inaugural del Centenari de l’entitat.

    El comunicat diu així:  Un col·lectiu viatge personal és l’acte inaugural del centenari de l’Orfeó Badaloní, l’Ateneu.

    Es tracta en bona part un exercici de memòria històrica que es va desgranant a partir de la conversa entre una periodista, la badalonina Sara MUÑOZ, col·laboradora del mitjà El Punt Avui, i una sòcia de l’Orfeó que ha aconseguit projecció internacional, Iolanda LLANSÓ.

    LLANSÓ, impulsora de la companyia Xirriquiteula Teatre, explicarà quins són els valors que va aprendre de petita en una entitat cultural com la nostra. A través dels seus records, viatjarem a la història de l’Orfeó i també al de l’evolució de la cultura a Badalona.

    Durant l’acte, presentat pel president de l’entitat Ricard ABELLÁN, es farà una pinzellada pel programa d’activitats previstes per celebrar aquestes deu dècades. També es farà el primer visionat públic del vídeo promocional de l’entitat que s’ha editat amb motiu de l’efemèride.

    Així mateix es projectaran enregistraments de diverses persones del món de la cultura local que feliciten l’aniversari de l’associació.

    ENTRADA LLIURE

    AFORAMENT LIMITAT. Per assistir com a públic cal haver-se inscrit abans (tel. 933843713) i deixar les vostres dades de contacte.
    AMICS DEL TEATRE ZORRILLA.
    Jaume Arqué i Ferrer

jaume arque ferrer <jaumearque7@yahoo.es>
CCO:BIBLIOTECA CANYADO,EULÀLIA MONÉS GRESELY,PEP TUGUES,MONTSERRAT RODRIGUEZ COLOMER,TERESA FERNANDEZ RODON

mar., 23 feb. a las

On podem anar? 23-2-2021

Badalona, 23 de febrer de 2021

ON PODEM ANAR?

Això és el que us oferim.

JA ES POT SABER QUINA ÉS LA MILLOR OBRA QUE VAM VEURE L’ANY PASSAT O LA QUE  ENS VA AGRADAR MÉS . Es pot votar al Teatre Zorrilla, utilitzant el codi QR que trobareu al vestíbul, a la web d’Amics del Teatre Zorrilla  (http;//www.escena.cat), o bé directament al formulari: http://forms.gle/AppfCKBsYaH7Pdg07 

VOTEU SIS PLAU!

       Per fi és dijous!.. Aquest dijous 25 de febrer, a les vuit del vespre, serà l’Anna Martínez Norberto, qui presentarà a l’auditori del Conservatori, l’obra Al mar Maragall, un recull de poemes de Joan Maragall dedicats al mar i  transformats en cançons, per Anna Martínez (veu i  guitarra), Sandrine Robillard (violoncel) i Eli Ben Avi (percussions i efectes sonors). S’hi reuneixen diferents estils moderns com bossa nova, swing, rumba, valset mariner, folk-pop… que, fusionats amb influències del clàssic, fa que siguin temes d’un so i caràcter propers a qualsevol mena de públic.  Onze poemes i onze cançons que us portaran a un intens i dolç passeig per colors, olors i sons plens d’essència mediterrània.

 De l’1 al 5 de març, l’Escola de Música Moderna de Badalona (EMMB) oferirà en continu una setmana d’audicions, en la qual els alumnes d’instruments de l’EMMB oferiran  peces  curtes del breu repertori que s’han après, acompanyats per companys i professors. Un bon festival amb gairebé dos-cents músics. Cada tarda i també dijous al matí, en continu pel canal de YouTube de l’Escola.

 El Festival de Màgia- Memorial Li-Chang arriba a la celebració del màxim exponent, com és la Gala Internacional de Màgia, el divendres 26, el dissabte 27, a les vuit del vespre i el diumenge 29, a les dotze del migdia i a les set del vespre, al Teatre Zorrilla. Totes les gales les presentarà  Karim,  l’innovador mag i monologuista asturià. La direcció de l’espectacle correspondrà a la veritable ànima del Festival que és l’Enric Magoo.                                             

Hi Intervindran un bon elenc de mags i magues de gran prestigi els quals seran els veritables protagonistes: En primer lloc se’ns anuncia que des d’Úbeda ens arribarà la màgia teatral de Rubèn Villagrand, Premi Nacional de Màgia, amb el maletí ple de somnis.                                                                                                                                                                       

De vegades el talent per la màgia ve de família. És el cas de Solange Kardinaly, tercera generació d’una família de mags portuguesos.                                                                                     

És possible agafar una bombolla de sabó amb la mà?  Marco Zoppi & Rolanda, venen d’Itàlia per demostrar-nos que potser sí.                                                                                                            

 De les Canàries vindrà Hèctor Mancha per deixar-nos sense paraules amb una de leespecialitats més difícils de l’il·lusionisme com és la manipulació.  Va aconseguir el màxim guardó que pot aconseguir un mag: el Gran Premi Mundial de màgia FISM 2015

 I també tindrem talent de casa nostra: el Mag Edgard portarà un espectacle en que  la teatralitat es barreja amb sorprenents i innovadores il·lusions. La seva original posada en escena, amb un estil molt Tim Burton, el va fer guanyador del programa de màgia de TV1 Pura màgia i del 1r Premi Nacional de Màgia de grans il·lusions.

 

 

El dimecres  3 de març, a les set de la tarda, a l’escenari del Teatre Zorrilla (entrada pel carrer de Sant Miquel), els Amics del Teatre Zorrilla, iniciaran el II Cicle de Teatre a cau d’orella, després que l’any 2004 deixéssim d’organitzar-lo per fer altres activitats.

En aquest cicle, pretenem llegir textos, la majoria inèdits i participants en el concurs  Premi de Teatre Breu Inicia’t, avui Premi de Teatre Breu Andreu Solsona i classificats com a guanyadors o finalistes segons consta a les actes emeses pel jurat del premi. La primera obra que és llegirà dimecres 3 de març, serà MINOTAURE, un text del badaloní Albert López Vivancos, participant al concurs de 2016: Estanis Aboal i  l’autor, seran quins  llegeixin l’obra.

 

AMICS DEL TEATRE

Jaume Arqué i Ferrer

 

 

                                                                              

 

 


ON PODEM ANAR?

Badalona, 16 de febrer de 2021

ON PODEM ANAR?

Això és el que us  oferim…

JA ES POT SABER QUINA ÉS LA MILLOR OBRA QUE VAM VEURE L’ANY PASSAT O LA QUE  ENS VA AGRADAR MÉS . Es pot votar al Teatre Zorrilla, utilitzant el codi QR que trobareu al vestíbul, a la web d’Amics del Teatre Zorrilla  (http;//www.escena.cat), o bé directament al formulari: http://forms.gle/AppfCKBsYaH7Pdg07

Per fi és dijous!… Aquest dijous 18 de febrer, a les vuit del vespre, seran Núria Andorrà  i Sònia Sánchez, les que presentaran a l’Auditori de Conservatori,   Dansant el so i musicant el moviment. Sònia Sánchez i Núria Andorrà es troben a l’escenari de manera lliure buscant sons que es mouen i moviments des de l’escolta i el present. És un duo que toca els extrems i que passa per totes les tessitures, de passatges purament rítmics contundents, ferms i poderosos, a moments delicats, en qué la fragilitat és fa viva i s’evoquen melodies i gestos que pengen d’un fil on prenen vida la carícia, el gest i el sons subtils.

La primera trobada d’enguany amb l’òpera ens ve dissabte 20, a les vuit del vespre, de la mà de Joan Vives, a l’Espai Tolrà de l’Orfeó Badaloní, amb   la intervenció del contratenor Sergio Monsalve i la pianista Malika Baimagambetova. Una conferència entorn d’Els castrati, els cantants condemnats a tenir tota la vida veu de nen, i que es van convertir en els ídols dels escenaris italians i de l’òpera. L’origen dels castrati s’ha de buscar en l’actitud de l’Església catòlica de prohibir l’accés de la dona a la major part de les seves activitats i, entre aquestes, al cant religiós. I és que, si bé la jerarquia eclesiàstica era ferma en la convicció de barrar l’accés de la dona a les seves expressions musicals, de cap manera estava disposada a renunciar a les veus agudes, com a part integrant fonamental.

Diumenge 21 de febrer, a les sis de la tarda, a la sala Enric Borràs, del Teatre Margarida Xirgu (abans Teatre Principal), segona sessió del Festival de Màgia-XXI Memorial Li-Chang, amb la presentació de l’espectacle The Persons.  El mag Txema Muñoz ens porta l’espectacle que ha estat premiat en diversos països d’arreu del món com ara la Xina, Alemanya, França, Xile o el Japó. The Postman és la història d’un carter i del misteri d’un paquet sense destinatari. Després de repartir cartes i paquets en més de vint països diferents —n’ha portat, fins i tot, a la reina d’Anglaterra, al papa i a un president de la Casa Blanca, haurà de descobrir per a qui és el paquet misteriós. Una història fantàstica amb objectes que provoquen situacions màgiques i inexplicables. Una aventura màgica amb un final sorprenent.

Se’ns ha notificat que organitzat per l’Assemblea Territorial de Badalona, diumenge 21, a les sis de la tarda al Círcol Catòlic, tindrà lloc la representació d’una producció de Teatre de Ponent (Granollers) amb un  text ideat i dirigit per Frederic Roda Fàbregas, que porta per títol Cambó/companys, interpretat per  Carles Martínez.  L’espectacle està constituït per dos peces d’oratòria parlamentària.  La primera és el discurs pronunciat per Cambó al Parlament de la República Espanyola el 13 de desembre de 1934 (després de la feta del 6 d’octubre de 1934), on defensa la conducta de La Lliga Catalana  en els dies de la sublevació, fent una defensa de l’Estatut en uns moments en què la seva vigència era pràcticament nul·la, perquè havia estat substituït per un règim d’excepció. La segona és el discurs pronunciat per Lluís Companys al Parlament de Catalunya el 5 de maig de 1936 amb l’objectiu de donar a conèixer els mòbils, així com la justificació dels fets del 6 d’Octubre i on defensa el sentit originari de la República, així com les llibertats de Catalunya.

Per fi és dilluns!... El dilluns 22 de febrer, a les vuit del vespre, al seu l’auditori l’Escola de Música Moderna de Badalona, oferirà un concert amb uns d’alumnes del centre que s’han constituït com a grup, creiem que són els Old Brown Shoes, tot hi que podria ser el títol el concert. El grup està format per: Letizia DiLiberto (veu), Guillem Esteban (teclats i veu), Joan Maria Camps (guitarra), Mario Diez (baix) i Martí Fleta (bateria).

AMICS DEL TEATRE ZORRILLA

Jaume Arqué i Ferrer