Badalona 7 de setembre de 2026
ON PODEM ANAR?
Hem buscat arreu de tots els racons que Internet i per aquesta setmana només em trobat en un racó molt amagat, una activitat dimecres 9 de setembre, a dos quarts de sis de la tarda, al Centre Cívic de Torre Mena, en la que el grup Bosc Escènic, donarà a conèixer el seu treball TALLER D’ADULTS.
Després hem començat a llegir els arxius de què disposem i això és el que us oferim.
1926 – Ara fa 100 anys
A Badalona es vivien moments molt difícils, hi havia vagues, la crisi afectava a tots els estaments i El Eco de Badalona, només feia publicitat dels cines hi sembla que no se celebraven actes culturals. Va ser declarat l’estat de guerra.
El dia 11 de setembre, al Teatre Guimerà (Picarol), hi ha tingut lloc un espectacle de varietats, amb l’actuació de les HERMANAS SIERRA, fermoses i gentils ballarines, E. COLL DUMONT, distingit i creador de tangos i cançons i ALADY, anomenat «el ganso del hongo» i dues pel·lícules de les quals no s’anunciaven el títol.
1976 – Ara fa 50 anys.
Quedava clar que la ressaca de les vacances, amb la presència de la Festa de l’11 de setembre, aquella setmana, a la nostra ciutat només hi va haver una sola activitat cultural, i va ser la tercera sessió de les II Jornades de cant coral, amb l’actuació a la plaça de La Plana, de l’Orfeó de la Universitat de Caracas .
2021 – Ara fa 25 anys.
Ja s’havia establert que la setmana de l’11 de setembre, no es programava cap acte escènic a Badalona, ja que per trobar una actuació hem d’arribar al dia 15, que al Teatre Zorrilla, va repetir actuació el grup cubà CODANZA, amb l’espectacle LA FUENTE DEL AGUA SALÀ, amb direcció de Mauricel Gogoy.
Hi aixo és tot.
AMICS DEL TEATRE ZORRILLA
Jaume Arqué i Ferrer,.
Comentaris recents