El Temporada Alta travessa l’Atlàntic

De Girona i Salt a Buenos Aires, Montevideo i Lima. Per sisena edició consecutiva el Temporada Alta viatja a Llatinoamèrica, portant produccions catalanes a l’altra banda de l’Atlàntic i promovent l’intercanvi amb l’escena de l’Argentina, l’Uruguai i el Perú. De la mateixa manera que el festival programa amb regularitat espectacles de creadors llatinoamericans, en aquesta ocasió creuaran l’Atlàntic produccions de Lluís HomarGuillem Albà o Xesca Salvà. Hem parlat amb tres creadors argentins sobre aquesta iniciativa: un pont aeri transatlàntic i teatral.

Guillem Albà ha estrenat ‘Calma!’ al Temporada Alta Iberoamèrica 2019. © Anna Tisora.Lluís Homar ha estrenat Tierra baja, la versió castellana del muntatge amb dramatúrgia i direcció de Pau Miró que fa més de quatre anys que està representant a Buenos Aires, Montevideo i Lima. Guillem Albà ha fet l’estrena mundial del seu nou espectacle, Calma!, en la línia dels seus espectacles més poètics Trau i Pluja, a les mateixes ciutats. L’escenògrafa mallorquina Xesca Salvà hi ha portat la seva instal·lació escènica Cases, unes maquetes plenes de vida on l’espectador, amb un paper actiu i amb auriculars posats, escolta les històries dels seus habitants. El Temporada Alta també porta a Llatinoamèrica produccions de l’estat espanyol, com ara els titelles de l’aragonès Javier Aranda (Vida) o el folk queer de l’asturià Rodrigo Cuevas (El mundo por montera), i espectacles europeus com la dansa del suís Alessandro Schiattarella (Altrove), la dels italians CollectivO Cinetico (10 miniballeti), o la performance de l’alemany Tom Schneider (Mondkind).

Igualment, el Temporada Alta Iberoamèrica també programa companyies xilenes (Hasta el último suspiro), argentines (El tigre no es como lo pintan) o peruanes (Yo tenía un plan), convertint-se el festival entre un intercanvi de creadors de banda i banda de l’Atlàntic. I, com no podria faltar a la cita, també se celebrarà el Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic, amb les dramaturgues catalanes Marta Aran i Cristina Clemente i amb els autors argentins Andrea Marranzzi i Facundo Zilberberg, que tindrà lloc al mític Timbre 4 de Buenos Aires. Poca broma, el que va començar com una tímida sortida del Temporada Alta a Argentina s’ha acabat convertint en un festival que enguany acull 23 espectacles provinents de 12 països diferents.

El Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic se celebrarà al teatre Timbre 4 de Buenos Aires.

 

 

 

 

 

 

El Temporada Alta travessa l’Atlàntic

De Girona i Salt a Buenos Aires, Montevideo i Lima. Per sisena edició consecutiva el Temporada Alta viatja a Llatinoamèrica, portant produccions catalanes a l’altra banda de l’Atlàntic i promovent l’intercanvi amb l’escena de l’Argentina, l’Uruguai i el Perú. De la mateixa manera que el festival programa amb regularitat espectacles de creadors llatinoamericans, en aquesta ocasió creuaran l’Atlàntic produccions de Lluís HomarGuillem Albà o Xesca Salvà. Hem parlat amb tres creadors argentins sobre aquesta iniciativa: un pont aeri transatlàntic i teatral.

Guillem Albà ha estrenat ‘Calma!’ al Temporada Alta Iberoamèrica 2019. © Anna Tisora.Lluís Homar ha estrenat Tierra baja, la versió castellana del muntatge amb dramatúrgia i direcció de Pau Miró que fa més de quatre anys que està representant a Buenos Aires, Montevideo i Lima. Guillem Albà ha fet l’estrena mundial del seu nou espectacle, Calma!, en la línia dels seus espectacles més poètics Trau i Pluja, a les mateixes ciutats. L’escenògrafa mallorquina Xesca Salvà hi ha portat la seva instal·lació escènica Cases, unes maquetes plenes de vida on l’espectador, amb un paper actiu i amb auriculars posats, escolta les històries dels seus habitants. El Temporada Alta també porta a Llatinoamèrica produccions de l’estat espanyol, com ara els titelles de l’aragonès Javier Aranda (Vida) o el folk queer de l’asturià Rodrigo Cuevas (El mundo por montera), i espectacles europeus com la dansa del suís Alessandro Schiattarella (Altrove), la dels italians CollectivO Cinetico (10 miniballeti), o la performance de l’alemany Tom Schneider (Mondkind).

Igualment, el Temporada Alta Iberoamèrica també programa companyies xilenes (Hasta el último suspiro), argentines (El tigre no es como lo pintan) o peruanes (Yo tenía un plan), convertint-se el festival entre un intercanvi de creadors de banda i banda de l’Atlàntic. I, com no podria faltar a la cita, també se celebrarà el Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic, amb les dramaturgues catalanes Marta Aran i Cristina Clemente i amb els autors argentins Andrea Marranzzi i Facundo Zilberberg, que tindrà lloc al mític Timbre 4 de Buenos Aires. Poca broma, el que va començar com una tímida sortida del Temporada Alta a Argentina s’ha acabat convertint en un festival que enguany acull 23 espectacles provinents de 12 països diferents.

El Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic se celebrarà al teatre Timbre 4 de Buenos Aires.