ON PODEM ANAR?
Això és el que us oferim.
JA ES POT SABER QUINA ÉS LA MILLOR OBRA QUE VAM VEURE L’ANY PASSAT. Es pot votar al Teatre Zorrilla, utilitzant el codi QR que trobareu al vestíbul, a la web d’Amics del Teatre Zorrilla (http //www.escena.cat), o bé directament al formulari http //forms.gle/AppfCKBsYaH7Pdg07
VOTEU, SI US PLAU!
El conjunt Violons, format per Cristina Segura (veu), Oleguer Aymamí (violó tenor i baix), Lluís Heras (violó tenor i baix) i Jordi Reguant (clavecí), dijous 25, a les set de la tarda, a l’església de Santa Maria, interpretaran un concert molt original on escoltarem la veu solista acompanyada d’uns instruments de la família de corda que es van utilitzar en el barroc europeu i hispànic. Es tracta dels violons tenor i baix. S’interpretaran obres de Tomás Cavallería (s.XVIII), Antonio Maria Bononcini, Johan Sebastiab Bach, Antonio Vandini i Juan Francés de Iribarren, (dins del context de Pasqua i de la Setmana Santa), de les quals són desconegudes. És un privilegi poder fer aquest concert a l’església de Santa Maria i poder gaudir del marc i de l’acústica.
Torna Ferran Compte i dijous 25 de març, a l’Espai Marina de l’Orfeó Badaloní, a les set de la tarda. Parlarà d’Otello, la penúltima òpera de Giusepe Verdi, de la qual ens desvelarà els secrets i misteris. Amb aquesta òpera, Verdi va tancar un llarg parèntesi de quinze anys que havia fet en la seva trajectòria operística. De tot el seu repertori, aquesta obra és la de major intensitat dramàtica, ambició musical i exigència vocal, i ha passat a la història com un exemple de la recerca permanent de la innovació que fa un creador ja consagrat, doncs Verdi ja tenia setanta-quatre anys quan la va estrenar. Otello, bassada en el drama de William Shakespeare, en què es relaten el drama amorós entre Otello, Desdémona, Iago, Roderigo i Cassio, es va estrenar el 5 de febrer de 1887 al teatre Scala de Milà i al Liceu, el 19 de novembre de 1890. Al teatre barceloní s’ha representat 165 vegades i l’última va ser el 7 de febrer de 2016.
La gent de l’Associació Pont del Petroli.Poesia, divendres 26 de març, a les set de la tarda, al Museu de Badalona, presentarà el llibre Puccini o la melodia perpètua, d’Antoni Gual, amb Lidia Herédia i Enric Juliana. Giacomo Puccini és el protagonista d’aquesta novel·la en què es barregen fets reals de la vida del compositor amb personatges de ficció. Un passeig vibrant per un decorat d’època que gira al voltant de la figura fascinant, singular, torturada i sovint desconeguda del gran mestre d’òpera.
Omple d’orgull que Aziza Brahim, la veu del Sàhara Occidental més influent de la seva generació hagi triat el Blues & Ritmes, on ja va protagonitzar un impactant concert l’any 2016, per estrenar, finalment, el seu nou disc, Sahari, un recull de cançons sobre l’exili i l’enyor del poble sahrauí. Actuarà al Teatre Zorrilla, divendres 26 de març, a les vuit del vespre, i actuarà acompanyada de Guillem Aguilar (baix), Ignasi Cussó (guitarra elèctrica) i Nico Roca (bateria i percussió). Nascuda als campaments de refugiats de Tinduf (Algèria) i establerta a Catalunya des de fa més de vint anys, Aziza Brahim ha actuat en escenaris de gran prestigi de França, Alemanya o el Regne Unit i és una de les més fermes representats artístiques dels anhels del poble sahrauí.
Dissabte 27 de març, a l’Espai Tolrà de l’Orfeó Badaloní, a les set de la tarda, primera sessió del Cicle de Monòlegs DIMONI COMEDY, un espai de en clau d’humor irreverent, fresc i espontani amb un clar i únic objectiu: fer-nos petar de riure!. Per aquesta primera sessió és comptarà amb la participació de dos còmics de gran popularitat i veterans de molts escenaris d’arreu del país com són Neus MOTOS) i Sergio PICÓN. L’espectacle serà presentat i conduït per l’humorista Pep ALEJANDRO
Dissabte 27 de març, DIA MUNDIAL DEL TEATRE, a les vuit del vespre, a la sala Enric Borràs, del Teatre Margarida Xirgu (antic Teatre Principa), és representarà el text de Laura Martel, Winipeg, sota la direcció de Norbert Martínez i interpretat per: Laia Alberch, Laura Maria Gonzàlez, Martí Salat i Edu Tudela. Es tracte d’una història lamentablement silenciada que el muntatge teatral Winnipeg ha volgut recuperar. Tot un cant a la llibertat i a l’esperança que dona veu, des d’una mirada actual, a la història de tots els exiliats i exiliades anomenats els fills de Neruda, tal com ells mateixos es feien dir. Recuperem, així, un moment clau de la nostra història recent que sembla haver quedat onejant, perdut, en la fràgil memòria espanyola.Winnipeg, va ser el nom del vaixell francès que l’any 1939 llogat pel poeta i cònsol xilè Pablo Neruda, va aconseguir transportar 2.500 exiliats republicans que des del final de la Guerra Civil espanyola sobrevivien en camps de refugiats a la veïna França fins a l’altra banda de l’Atlàntic, a Xile, per exercir el seu dret d’asil. Hi haurà un col·loqui amb la companyia una vegada acabi la representació.
La Colla Badalonina de la Moixiganga celebra enguany el seu 30è aniversari. El primer dels actes previstos per commemorar aquesta efemèride, serà diumenge 28 de març, a les sis de la tarda, a l’Església de Santa Maria, titulat Les músiques de la Moixiganga, basat en la presentació del CD Músiques de la Moixigang, un disc compacte que recull les principals melodies i cançons vinculades a la tradicional moixiganga.
Comentaris recents